Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Main Menu

header-bg

تعطیلات نوروز و چند نکته 


۱- در نوروز چاق نشویم!

اگر قرار است در یک روز به منزل چند نفر برویم از همان ابتدا میزان خوردن در هر میهمانی را تنظیم کنیم تا در پایان روز دچار دل درد و در پایان تعطیلات دچار چاقی نشویم. یعنی فراموش نکنیم که:

بیش از 30 الی 40 گرم آجیل در یک روز نباید مصرف شود.

مصرف بیش از چهار میوه متوسط در یک روز توصیه نمی شود.

برای اینکه ولع کمتری به مصرف شیرینی و شکلات داشته باشیم باید چای کمتری بنوشیم.

 

۲- در نوروز کم تحرک نشویم!

تعطیلات دنباله دار به معنی خوردن، خوابیدن و تماشای تلویزیون نیست. از خانه بیرون بزنیم اما نه فقط برای دید و بازدید!

اگر شرایط سفر نداریم، به پارک برویم، قدم بزنیم و از هوای تمیز بهار لذت ببریم و برای بازیهای پرتجرک با سایر اعضای خانواده برنامه ریزی کنیم.

۳- در نوروز افسرده نشویم!

افسردگی تعطیلات در تمام جهان شایع است که علل متعددی دارد از جمله: تغییر در برنامه خواب و خوراک، کم تحرکی، افراط در تماشای تلویزیون، حضور مداوم همه اعضای خانواده برای مدت طولانی در کنار یکدیگر که احتمال تنش را بالا می برد و ...

به چند طریق می توان از بروز افسردگی تعطیلات پیشگیری کرد:

استفاده بهینه از اوقات فراغت؛ یک برنامه ریزی منعطف که زمان استراحت، دید و بازدید، سفر یا گردش درون شهری، تفریحات سالم و... را در خود گنجانده باشد.

زمان خلوت؛ حتماً زمانی هرچند اندک از روز را برای خلوت خود دور از هیاهوی عید در نظر بگیریم و در این مدت به نیایش با پروردگار، شکرگزاری از او و تمرین نگرش مثبت به زندگی بپردازیم.

هماهنگی با اعضای خانواده؛ اگر پیش از شروع تعطیلات با توافق همه اعضا وظایف محوله هرشخص مشخص و انتظارات والدین از فرزندان طی سفر یا میهمانی روشن شود احتمال ایجاد تنش در سفر یا بعداز میهمانیها به حداقل می رسد.